"WIJ ZIJN ER BIJNA" - Reisverslag uit Cartagena, Spanje van Toon en Joke Roovers - WaarBenJij.nu "WIJ ZIJN ER BIJNA" - Reisverslag uit Cartagena, Spanje van Toon en Joke Roovers - WaarBenJij.nu

"WIJ ZIJN ER BIJNA"

Door: Toon Roovers

Blijf op de hoogte en volg Toon en Joke

20 Februari 2011 | Spanje, Cartagena

Ook al verdrinken wij in onze vrije tijd, wij moeten er toch zo zuinig mogelijk mee omspringen. Bijvoorbeeld reizen op de dagen dat het regent en zo ook een stukje schrijven voor onze site, U raadt het al, vandaag hebben wij te stellen met een regenachtige dag aan de Costa Blanca. Nu wij bijna twee winters in een aangenaam klimaat hebben vertoeft mogen wij vaststellen dat het ons prima is bevallen. Inmiddels liggen ook de plannen voor de winter van 2011-2012 op de plank. Jammer voor de bewoners van de 3 de etage, zij zullen de nieuwjaarsborrel zonder ons moeten organiseren. De laatste weken hebben wij doorgebracht op de zonnige stranden van de Costa del Sol en de Costa Blanca. Zonder de normen van de HARTSTICHTING uit het oog te verliezen hebben wij vooral gerelaxt en ons kleurenschema bijgewerkt. Met deze manier van leven val je het minst op tussen de grote groepen overwinteraars. Trouwens de overwinteraars zijn te verdelen in twee groepen: namelijk de TREKKERS en de BLIJVERS. De laatst genoemde groep graaft zich in het najaar in op een of andere camping aan een van de costa's en houdtzich daar voornamelijk bezig met allerlei sociale en creatieve activiteiten, om dan in het vroege voorjaar weer huiswaarts te keren. Aanvankelijk was dat ook onze bedoeling, maar al in een vroeg stadium van onze reishebben wij dit plan laten varen. De langste tijd (10 dagen) hebben wij doorgebracht in CABOPINO een klein plaatsje vlak bij Marbella. Rondtrekken en zoveel mogelijk zien en ervaren is toch meer ons ding. Nog een kleine 3 weken en deze trip zit er weer op. Globaal ziet ons reisschema er als volgt uit: Vanaf Cartagena volgen wij de Spaanse kust tot Barcelona, bij Barcelona gaan wij landinwaarts naar Andorra. In Andorra blijven wij 4 dagen plakken, als Joke het woord TAXFREESHOPPEN hoortis ze niet meer te houden. Na het shoppen zijn wij 5 dagen doende om van zuid naar noord Frankrijk te trekken. Onze laatste stop is gepland bij onze trouwe fans in Rijkevorsel (B), 12 maart hopen wij dan weer thuis te zijn. Zo nu zijn jullie weer aardig opde hoogte en na thuiskomst gaat onze site voorlopig weer op zwart. Wij melden ons weer bij het begin van de volgende trip. Groetjes Joke en Toon.

• 20 Februari 2011 - 12:17

Els En Jan Roovers:

Joke en Toon, Nog heel veel plezier en een goede en veilige reis huiswaarts.

• 20 Februari 2011 - 12:32

Frans:

ja je hebt het zwaar Toon, wij ook met al die kou en niet harder mogen als 120 km. Ziet er gelikt uit die (paar) foto`s, oh ja ik zal de opsporingsberichten van ANDORRA in de gaten houden i.v.m. ges.... vermiste nummerplaten.kijk uit met oversteken en we drinken er wel 1( misschien meer) op je afwezigheid op de ruilbeurs, zoal ik nu begrijp volgend jaar weer niet van de partij???????Maak niet uit Toon halen we wel weer eens in. Gr vanuit oosterhout

• 20 Februari 2011 - 15:04

Jos En Jan:

Weer een gezellig reisverslag Toon Een veilige reis terug richting The Netherlands!!!!!!!!
    We zijn druk bezig met de keuken en de rest van de verbouwing ....... heel veel groetjes van de Stegemannekus.

• 20 Februari 2011 - 15:45

Rina:

Weer een mooi reisverslag. Ik wens jullie een hele goede reis en een behouden thuiskomst op 12 maart a.s.
    met lieve groet, Rina

• 20 Februari 2011 - 15:54

Cor Hannema +de Rest:

hoi hoi levensgenieters, echt fantasties die reis van jullie wij gaan nog 25 jaar zwoegn voor dat wij dit ook kunnen ondernemen.
    met ons overigens geen medelijden 2 weken met de de camper op wintersport, nu weer 2 weken met zijn allen in Tweng oostenrijk, 1 week thuis dan nog met een vriend een week skien. jullie nog lekker genieten van de reis naar het noorden en groetjes.

• 20 Februari 2011 - 16:17

Martin Van Der Valk:

Hoi Toon en Joke,

Bedankt voor weer een mooi reisverslag. Reizen verveelt nooit en je raakt er aan verslaafd of niet dan?

Ook bedankt voor de mooie foto's en wensen jullie nog een goede reis richting Brabant. Tot ziens.

PS: Taxfree in AND, de Franse douane houdt je zo wel aan het werk.

Groeten, martin uit Enschede.

• 20 Februari 2011 - 18:04

Corrie En Jan:

Dag buurtjes van 3. Zijn vrijdagavond rond 11 uur geland vanuit Faro na weekje golf.Bruin hoofd viel vandaag op op golfbaan de Turfvaart.Was vanmorgen 10 cm sneeuw gevallen.Loopseizoen fietsclub vandaag voorbij.Vgl week Coupertest.Denk eraan om op 12 maart op tijd thuis te zijn starten 's middags om 15.00 met eerste tourtocht van 50 km. Dus goede reis terug en tot 12 maart.Gr. De buurtjes van boven(5)

• 21 Februari 2011 - 08:22

Robert En Vera Oomen:

Geniet ervan die laatste weken,
    zo te lezen hebben jullie weer heerlijk genoten deze winter.
    En haal ons er niet af, want we vinden het erg leuk om te lezen wat jullie doen,
    en wijzer te worden van in dit geval de zuidelijke landen.

Groetjes Vera

• 21 Februari 2011 - 09:02

Corry En Piet:

hoi joke en toon
    weer een mooi verslag en mooie foto S
    GOEDE REIS terug en tot ziens
    groetjes corry en piet

• 21 Februari 2011 - 15:29

Ad En Nannie Roks:

Hallo buurtjes,
    Wat treffen jullie het toch weer met zulke temperaturen.Hier vriest het ,snachts en het is wel droog,maar er staat een pittige oostenwind.Goed aankleden is het devies.Iedereen ziet al naar de lente uit,maar nog even geduld hebben.Fijn,dat jullie zo langzamerhand weer deze kant uitkomen.Nog een voorspoedige thuisreis gewenst en tot ziens in maart.
    Ad en Nannie

• 21 Februari 2011 - 15:32

An En John:

Dag Joke en Toon,
    De tijd gaat snel,nog even en jullie zijn weer terug op je eigen stek ,hier in Breda.
    Ook dit hoofdstuk sluiten jullie weer bijna af ,om na verloop van tijd, weer de volgende trip te maken
    Ik weet niet of het al bekend is waar en wanneer het vervolg komt,maar eerst toch even thuis voor de nodige afspraken,bezoeken,verwerkingen etc.denk ik .
    Deze trip is weliswaar niet te vergelijken met de vorige , maar de verslagen lezend ,toch ook uniek en prachtig.
    Ik hoop dat jullie de laatste weken nog mooi weer krijgen,om het 'kleurenschema"helemaal op niveau te krijgen
    Gezondheid weer helemaal top? [ook van de camper.Hoeveel km wordt er weer toegevoegd deze reis?]
    Wij zijn al in veel landen e.d. geweest, maar nog nooit in Portugal,moeten we toch een keer doen denk ik.
    Hier in Breda is de ene dag hetzelfde als de andere dag ,er gebeuren weinig tot geen spannende dingen
    4 maart gaan we met de hele familie [11 stuks] naar Oostenrijk om het gevecht met de bergen op de ski aan te gaan, altijd leuk en gezellig
    Daarna gaan de sleurhutten weer naar buiten komen ,en verandert de parkeerplaats weer tijdelijk in een camping
    De lente is op komst,wat willen we nog meer .
    Joke en Toon,heel veel plezier nog de komende tijd .
    Hartelijke groeten van ons
    An en John

• 21 Februari 2011 - 20:23

Gerda Kapitein:

Hoi Toon en Joke,
    Weer een leuk reisverslag! Dat het af en toe regent is om jullie zo vast te laten wennen aan het weer hier bij ons!!
    Het gaat nu wel snel hoor, jammer misschien voor jullie maar wij vinden het weer heel leuk om jullie weer te zien!!
    groetjes en tot over een paar weekjes!
    Gerda

• 21 Februari 2011 - 20:57

Maaike & Louis:

Hei Antoon & Joke
    mooie zonnige foto's en vooral waar Joke opstaat met de camper hier is het
    weer goed aan het vriezen tegen de middag komt het zonnetje tevoorschijn
    ga ik even een wandeling maken met ons Karlijn ze stapt ook al goed door maar dan gaat ze op haar poep zitten en zegt moeke ook poep zitten het komt dicht bij een paar weken nog Joke TAXFREESHOPPEN dat zou mij ook afgaan wij verwachten jullie 11maart en breng de zon mee he
    Doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

• 22 Februari 2011 - 18:22

Ad En Jeanne:

Hallo Joke en Toon,
    Al weer een leuk verslag van jullie reis over de laatste weken, ondanks de regendag is de temperatuur daar toch iets aangenamer als hier. Vanmiddag een uurtje op de fiets met dikke jas en handschoenen maar steenkoud, dus smelten deden we niet. We begrijpen dat jullie zo langzamerhand weer richting Breda komen, nou doe het kalm aan zodat jullie weer veilig en heel thuis komen.
    Groeten Ad en Jeanne.

• 23 Februari 2011 - 21:45

Ferry:

Nou wij zijn alweer thuis hoor! Bedankt nog voor je belletje op mijn verjaardag en ik ben benieuwd welke bandenkeus het is geworden voor de GS?

Gr. Ferry

• 09 Maart 2011 - 18:03

Koos En José:

Hoi Toon en Joke,

Nog een paar dagen en het is zover dan zijn jullie weer in de Bijloopstraat te vinden en hebben wij weer tijdelijk overburen. En wat lezen wij moeten wij de nieuwjaarsreceptie alleen opknappen. Gelukkig is het nog niet zover. Goede reis en tot over een paar dagen.

Koos en José

• 09 Maart 2011 - 21:18

Hei Joke & Antoon:

En nog veel kilometers verwijdert al zeker een trui bij aangedaan de koude is nog niet vertrokken hier, wij verwachten jullie vrijdag in de namiddag zeker he. wij wensen jullie een Goede terug reis Doeiiiiiiiiiiiiiii
    Maaike & Louis

• 15 Maart 2011 - 17:24

Mattie Van Der Valk:

Hoi Toon en Joke,

Bedankt voor weer een interessant reisverslag en de mooie foto's.

Ik wens jullie een goede thuiskomst en we zien elkaar wel weer eens op een ruilbeurs of zo.

Groeten, Mattie vd Valk

• 16 Maart 2011 - 11:22

Rina:

Welkom thuis, lieve groet,
    Rina

• 27 Juli 2018 - 07:39

Dick:

Beste Toon,
    Na een krantenartikel van jou (?) over kentekenplaten kwam ik jou op het spoor via deze site.
    Heb ik de juiste Toon te pakken? Hoe kan ik jou een persoonlijke email sturen?
    Bedankt, Dick