"ALGARVE" II - Reisverslag uit Monte Gordo, Portugal van Toon en Joke Roovers - WaarBenJij.nu "ALGARVE" II - Reisverslag uit Monte Gordo, Portugal van Toon en Joke Roovers - WaarBenJij.nu

"ALGARVE" II

Door: Toon Roovers

Blijf op de hoogte en volg Toon en Joke

12 December 2010 | Portugal, Monte Gordo

Zo de koffie was lekker, kan ik nu verder met deel II.
Mooie plaatsjes zoals Sagres, Vila de Bispo, Lagos en Faro om er een paar te noemen zijn allemaal voorzien van mooie stranden, leuke gezellige boulevards en dito terrasjes. Voor de kust van Faro liggen diverse kleine eilanden, dit gebied is een klein beetje te ergelijken met ons Wadden gebied. Het park Ria Formosa is een Nat. Park. Hier overwinteren veel vogels o.a. flamingo's. Maar wat dit estuarium echt speciaal maakt zijn de zeepaardjes. In dit gebied leeft de grootste concentratie van deze met uitsterven bedreigdse diersoort. In de Aziatische wateren zijn er nauwelijks nog zeepaardjes te vinden door overbevissing uitgeroeid. Omdat onze nauwkijkende medemens potentie verhogende eigenschappen toebedacht aan het eten van zeepaardjes. Tijdens een van onze vele strandwandelingen zagen wij dat de STOKSJOKKERS de stranden van Zuid Europa inmiddels hebben bereikt. Blijft toch een beetje een raar gezicht met de stokken prikken in het goudgele zand in plaat van in de sneeuw. Wij zijn inmiddels in Monte Gordo aangekomen. Mede dankzij de tips van Guus en Corrie voelden wij ons hier snel thuis. De camping van Monte Gordo is in beheer van de gemeente en dat is vooral te zien aan een overdaad van (MELKERT) banen. Een functie zal ik even nader toelichten. Bij het inchecken werd mij gevraagd hoe lang de camper was, gemakshalve gaf ik 7 meter op, terwijl onze camper ca 6,95 meter lang is. Komen wij terug uit de stad, zien wij dat er een man bij onze camper staat, hij vroeg is deze camper van u waarop ik bevetigend antwoordde. Hij zei daarop de camper is geen 7 meter lang maar 6,93 meter en daardoor valt u in een andere tariefgroep en dat scheelt u toch mooi 0,76 euro per dag. Geen wonder dat de tekorten van Portugal zo hoog opgelopen zijn. Wij gaan ons zo langzamerhand voorbereiden op de komst van Corrie en Jan. Rest ons nog jullie Prettige Kerstdagen en een Gelukkig Nieuw Jaar toe te wensen.
Groetjes Toon en Joke

• 12 December 2010 - 12:58

Mattie Van Der Valk:

Hallo Toon en Joke,

Bedankt voor weer een mooi reisverslag en dito foto's.

Ik wens jullie alvast een goede verjaardag en Prettige Feestdagen en een Gelukkig Nieuwjaar.

• 12 December 2010 - 13:29

Liesbeth De Geus:

Hoi Joke en Toon,

Zo te lezen hebben jullie het enorm naar je zin in het Zuide van Europa. Zijn jullie ook al bij Lands End geweest of is de foto no. 7858 de vuurtoren die daar staat. Ik ben er een jaar of vijftien geleden ook geweest, we logeerden daar bij vrienden in Lagos, eveneens in de winter rond deze tijd. Het was er niet direct zomer maar wel een temperatuur dat je in je t-shirt buiten kon lopen behalve 's avonds dan was het wat frisser. Ik herinner me ook nog dat daar in het zuiden regelmatigs de stroom uitviel. was je net aan eten koken en opes het gebeurde weer, dan maar kaarsjes aansteken. Corrie en Jan verheugen zich op de reis die de 20e begint en er weer veel belovend uitziet. Jullie nog heel veel goede vakantiedagen toegewenst en uiteraard fijne Kerstdagen en tot volgend jaar.

Groetjes Liesebth.

• 12 December 2010 - 15:45

K.A.Trienen:

Met plezier jullie reisverslag Algarve II gelezen, verschillende plaatsen komen ons ook zeer bekent voor. Corrie en ik wensen je dan ook een leuke plezierige verjaardag en fijne feestdagen met een behouden thuiskomst.
    Pas op met die motor !!
    PRETTIGE VAKANTIE en veel plezier.
    Vriendelijke Groeten Corrie & Guus !!

• 12 December 2010 - 16:24

Tonny:

Zo blijven we tenminste op de hoogte van jullie reis met de bijbehorende foto's. Jammer dat het nog niet goed gaat met Joke haar hand en jouw rug Toon. je weet het de ouderdom komt met gebreken. Zo te lezen hebben jullie het erg naar je zin en de tijd vliegt om. Wij wensen jullie daarom nog veel plezier en tot het volgend reisverslag.O, nee je bent ook nog jarig Toontje, dus tot zaterdag, groetjes aan Joke. Liefs van Goof en Tonny

• 12 December 2010 - 21:25

Math En Sylvia:

Jaloers!!! Inmiddels weten we dat er een 90S mee kan in de garage, dus dat schept mogelijkheden. Fijn dat jullie het zo naar de zin hebben. Maar wat wil je, met motor én camper! Ook wij herkennen plaatsen in Portugal, inmiddels té lang geleden. Zijn ontzettend benieuwd naar het volgende verslag! Groetjes

• 12 December 2010 - 22:23

Robert En Vera Oomen:

Staat er bij jullie in de camper al een kerstboom?
    Wat ziet het er toch weer mooi uit op de foto's, hier gaan we in de toekomst nog een keer heen.

Geniet van de komende feestdagen,
    drink er een portje op ( de zussen van van moeder, ze heeft er acht, noemen we de portoricos, dan weten jullie het wel).

Groetjes uit Wernhout

• 13 December 2010 - 06:01

Corrie En Jan:

Nog een weekje en dan is het zo ver. Dan komen wij die kant op. We zullen eens gaan kijken of jullie reisverslag allemaal klopt. Zal wel hoot.
    Tot dan.

• 13 December 2010 - 09:50

Lotte:

Zo dat is het betere werk! Hier gaat alles goed in Utrecht.. Christan heeft sinds twee weken de sleutel en het hele huis is inmiddels gestript! Slopen is leuk maar nu begint het opbouwwerk! Alvast een fijne verjaardag gewenst! En de bijbehorende feestdagen ;)
    Liefs,
    Lotte

• 13 December 2010 - 15:04

Carla & Jan Maarten:

Wat een leuk reisverslag weer en dan die prachtige foto's. Wij willen Joke nog van harte feliciteren met haar verjaardag. Ik dacht dat het de 7e December was of niet? Wij hebben voor alle zekerheid maar een glas op geheven! Dan is het altijd goed. Hoe is het eigenlijk met het weer. Want vorige week kwamen er vanuit hier alarmerende berichten over overstromingen in Zuid Spanje en Portugal en een flinke tornado in Portugal ergens maar ik dacht dat dit meer in het binnenland was. In elk geval wensen ook wij jullie alvast hele fijne feestdagen en het beste met jullie gezondheid.

• 13 December 2010 - 19:21

Koos En José:

Hoi Toon en Joke,

Hier weer een berichtje van jullie overbuurtjes. Zo te lezen vermaken jullie je weer best in Portugal. Wij wensen jullie alvast, samen met Corrie en Jan hele fijne kerstdagen toe en alle goeds voor 2011.

Veel liefs van Koos, José en Teddy

• 15 December 2010 - 06:26

Rina:

Geweldig wat een mooi reisverslag en de foto´s zijn ook heel mooi.
    Groetjes vanuit een winters nederland.
    liefs Rina

• 15 December 2010 - 12:33

Gerda :

Hoi Toon en Joke,
    Leuk verslag en mooie foto's! altijd weer gezellig om jullie verhalen te lezen. Allebei nog van harte gefeliciteerd met jullie verjaardag! We hebben er een borrel op gedronken! Hier is het erg koud en inmiddels staat de Kerstboom! Ook wel weer gezellig! Heel veel plezier met Jan en Corrie en hele fijne feestdagen toegewenst!
    Hartelijke groeten
    Gerda

• 16 December 2010 - 19:12

Ad En Jeanne Wirken.:

Hallo Joke en Toon,
    Leuk om te lezen dat de drankjes, kaasjes, omgeving en het weer geweldig goed zijn. En dat jullie daar met volle teugen van genieten, tof !! Minder is natuurlijk dat julllie blessures nog niet helemaal genezen zijn, maar Jan (en Corrie ) komt er aan en kan misschien nog iets betekenen voor jullie. Wij wensen jullie verder een fijne vakantie, Prettige Kerstdagen en een zeer reislustig en vooral gezond 2011.
    Met hartelijke groeten Ad en Jeanne.

• 16 December 2010 - 20:37

Ruud En Mirry:

Hoi Toon en Joke,

Het is zoals gewoonlijk weer een heerlijk avontuurlijk reisverslag en voorzien van mooie foto's.
    Wij wensen jullie nog een hele leuke tijd in Portugal toe.
    En.... uiteraard een hele fijne kerst en een gezond 2011 toegewenst.

Groeten Mirry en Ruud.

• 17 December 2010 - 14:09

Ad En Nannie:

Dennenhoeve,17 december 2010
    Hallo Toon en Joke,
    Wat een prachtige foto,s van Portugal.Ik krijg altijd gevoelens van weemoed,als ik aan dat land denk.Waarschijnlijk komt dat door de stem van Amalia Rodrigues, die mij altijd door haar fado,s heeft getroffen.En dan die taal,zo mooi,maar ook zo moeilijk.Spreken jullie het al een beetje?
    Jaloers vernemen we van de lenteachtige temperaturen daar.Hier is vannacht maar weer eens flink pak sneeuw gevallen en dan moet de winter nog beginnen.Dat belooft wat.
    We hebben Corrie nog even gesproken.Ze komt in het weekend de post sorteren,die mee naar jullietoe gaat.
    We wensen jullie alvast fijne feestdagen en een voorspoedig 2011,ditmaal zonder ongevallen.Hartelijke groeten,jullie buurtjes van 28.

• 18 December 2010 - 10:45

Els En Jan Roovers:

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag Toon! We drinken er een lekkere thee en senseo koffie op!!

Mooie reisverslagen zoals gebruikelijk! Prachtige foto's ook. We hopen dat jij en Joke toch snel van die hand en schouder ongemakken zullen herstellen!

Prettige feestdagen toegewenst!

Els en Jan.

• 18 December 2010 - 19:08

Dien Oomen V.Koulil:

Hallo Toon, proficiat met je 63e verjaardag .
    Geniet met Joke maar van deze trip en we zullen jullie wel in 2011 zien.
    Fijne dag en goede reis.
    Dien Oomen.

• 19 December 2010 - 09:36

Tonnie En Peter :

Hallo Luitjes
    Wat een heerlijke temperatuur daar om jaloers op te zijn en alweer zo'n mooi reisverslag vam jullie reis en het heeft ons wel aan het denken gezet voor de zomervakantie.
    0m ook naar de Algarve te gaan
    vooral nu er hier een flink pak sneeuw ligt waar wij niet echt blij mee zijn
    Het is te hopen dat Jan en Corry kunnen verterekken met het vliegtuig want er zijn al wat vluchten geannuleerd maar daar denken we maar niet aan
    Wij wnesen jullie hele fijne kerstdagen samen met Corrie en Jan en een gezond 2011 toe en heel veel groetjes van ons.

• 19 December 2010 - 18:23

Jan En Josje:

Hallo Joke en Toon

Weer goed te lezen dat alles goed is met jullie nou ja goed !!! Er zijn nog wat ongemakken met de hand van joke en met jou schouder Toon das vervelend!
    Hier in het winterse ETTEN LEUR is alles o.k Het sneeuwt als wat hier. Wel een mooi plaatje Als je er niet door hoeft!!!!!

We hopen dat je een fijne verjaardag hebt gehad Toon met een pilske op het terras??
    Geniet en have fun
    Kleine zus